مربا گل محمدی یک کیلویی ,

menuordersearch
mazehmalas.ir
قبلی
 مربا گل محمدی
 مربا گل محمدی
 مربا گل محمدی
 گل مخمدی
بعدی

مربا گل محمدی یک کیلویی

(0)
(0)

مربا گل محمدی یک کیلوگرم - موجودی: 99

مربا گل محمدی یک کیلویی
رنگ و مدل کالا
مربا گل محمدی یک کیلوگرم
تعداد
+
_
عدد
ارسال رایگان
200,000 تومان
250,000 تومان
موجود

توضیحات مربا گل محمدی

خرید اینترنتی مربا گل محمدی

مربا بدون شک یکی از جذاب ترین بخش های میز صبحانه است. مربای گل محمدی هم نوعی مربای تبریزی خوشمزه است که باید حداقل یک بار آن را امتحان کنید. خرید اینترنتی مربا گل محمدی را از همین صفحه انجام دهید و اگر این مربای خوشمزه را امتحانش کرده باشید میدانید که چه طعم و عطر دل انگیزی دارد.

 

طرز تهیه مربای گل محمدی

حتما برای تهیه مربای گل محمدی از گلبرگ های گلی که رنگ صورتی دارند استفاده کنید چون گلبرگ های رز قرمز تلخ و مسهل هستند. اگر گلبرگ ها درشت هستند میتوانید قبل از شروع به تهیه مربا با یک قیچی آنها را خرد کنید.

مرحله اول:

ابتدا گلبرگ های گل رز صورتی را تمیز کنید (فقط بخش صورتی گل باقی بماند)، گلبرگ ها را داخل ماهیتابه ای بریزید و روی حرارت کم قرار دهید و چند دقیقه تفت دهید تا کمی ترد شود سپس از روی حرارت بردارید و کناری قرار دهید تا خنک شود. پس از خنک شدن با دست گل ها را کمی خرد کنید.
مرحله دوم:

گلبرگ ها را داخل کاسه ای بریزید و  یک لیوان آب جوش اضافه کنید و مخلوط کنید سپس روی کاسه را با بشقابی بپوشانید و کناری قرار دهید (این کار برای بیرون کشیدن عطر گل است).
مرحله سوم:

شکر را با 1 لیوان آب جوش و آبیلمو مخلوط کنید و داخل قابلمه بریزید. قابلمه را روی حرارت قرار دهید تا مخلوط آب و شکر بجوشد و غلیظ شود (برای اینکه بفهمید چه زمانی شیره مربا غلیظ شده است باید مقداری از شیره را با قاشق بردارید و داخل یخچال قرار دهید تا سرد شود سپس چک کنید. اگر شیره غلظتی مانند عسل داشت یعنی آماده است).
مرحله چهارم:

پس از اینکه شیره به غلظت لازم رسید گلبرگ ها را اضافه کنید و 5 دقیقه اجازه دهید داخل شیره بجوشد سپس از روی حرارت بردارید و روی آن را بپوشانید تا خنک شود. پس از سرد شدن مربا را داخل شیشه تمیز بریزید (دقت کنید که گلبرگ ها بیش از 5 دقیقه نجوشند تا مربا تلخ نشود)

 

نکات کلیدی تهیه مربا گل محمدی

– برای خوش رنگ شدن مربا، بعد از پخت بلافاصله قابلمه را در ظرف بزرگی از آب و یخ قرار دهید. این شوک و تغییر دمای ناگهانی باعث بیرون آمدن رنگ گل میشود.
– اگر عطر مربا بیشتر از رنگ مربا برایتان اهمیت دارد میتوانید در آخر دمکنی بگذارید و اجازه بدهید عطر گل از آن خارج شود. در این صورت میتوانید مقداری گردوی خرد شده هم اضافه کنید.
– بعضی ها برای خوش عطر شدن از مقداری گلاب در این مربا استفاده میکنند.
– گل های آذربایجان تلخ نیستند و برای تهیه مربا گل محمدی مناسب ترند. برای تست میتوانید چند تا از گلبرگ ها را قبل از خرید زیر دندان امتحان کنید که تلخ نباشد.

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

telegramwhatsuprubikaaparattwiterinstagram
logo

آدرس فروشگاه مربا و ترشیجات مزه ملس :تهران
مدیریت فروشگاه:آقای برنا
شماره های تماس
09380487794 | ..... | 09380487794
زمان تحویل حداکثر سه روز پس از ثبت سفارش ( با هماهنگی قبلی )
ساعت ارسال سفارش ایام هفته از ساعت ۱۶ تا ۲۱ و پنج شنبه و جمعه از ساعت ۹ تا ۲۰ ( با هماهنگی قبلی )